Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) informatikai rendszerében 2023. március 18-19. napján (szombat, vasárnap) karbantartást végeznek. A karbantartás ideje alatt az Azonnali Fizetési Rendszerben (a továbbiakban: AFR) szolgáltatáskiesés történhet. A Kincstár tájékoztatása alapján a szolgáltatás kiesés idején indított, illetve beérkező AFR-t érintő tranzakciók visszautasításra kerülnek.
A fentiekre tekintetel kérjük, hogy a befizetéseiket a Kincstár által megadott karbantartási időszakon kívűl szíveskedjenek megtenni.
Szíves megértésüket és együttműködésüket köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk!
A Kormány a kormányzati igazgatási szünet elrendeléséről és a kormányzati igazgatási szünetre alkalmazandó veszélyhelyzeti szabályokról szóló 369/2022. (IX. 29.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdése szerinti időszakra, mely
2022. december 22. napjától 2023. január 6. napjáig
tart, igazgatási szünetet rendelt el. Az igazgatási szünet a fővárosi és megyei kormányhivatalok ingatlanügyi hatósági feladatait ellátó földhivatali szervezeti egységeire is vonatkozik.
Tájékoztatom, hogy az igazgatási szünet megkezdésekor folyó ingatlanügyi hatósági ügyek ügyintézési időtartamának a számítása megáll.
Az igazgatási szünet időtartama alatt a kormányzati igazgatási szerv feladatait nem látja el, és az ügyfélfogadás szünetel.
Az ingatlanügyi hatóság által 2023. január 9-én postai kézbesítés útján átvett, az igazgatási szünet alatt elektronikusan érkezett és 2023. január 9-én az ingatlanügyi hatóság hivatalos tárhelyén lévő beadványokat az ingatlanügyi hatóság 2023. január 9-ei érkezéssel széljegyzi a tulajdoni lapon.
2023. január 9-én az igazgatási szünet ideje alatt beérkezett beadványok feldolgozása (iktatás, széljegyzés) érdekében a kormányhivatalok földhivatali főosztályain az érdemi ügyintézés és az ügyfélfogadás szünetel. Fentiek alapján felhívom figyelmét, hogy az igazgatási szünet alatt a kormányhivatalokhoz postai, vagy elektronikus úton benyújtott iratok esetében az érdemi ügyintézés, valamint az ügyfélfogadás csak 2023. január 9-ét követő munkanapon indul meg.
Tisztelt Felhasználók!
A Földhivatal Online szolgáltatás az indulása óta alkalmazott ügyfélkapus azonosításon kívül 2021. február 27-én 16 órától a kormány által kötelezően nyújtott központi azonosítási ügynök (KAÜ) azonosságellenőrző ügynöki szolgáltatással is elérhető. A bejelentkezési oldalon a felhasználó kiválaszthatja, hogy melyik bejelentkezési móddal kíván belépni a rendszerbe.
Tájékoztatás cím változásáról:
a Miniszterelnökség Ingatlan-nyilvántartási és Térképészeti Főosztálya elköltözött.
A Hatósági Ügyekért Felelős Helyettes Államtitkárság és az alá tartozó összes szervezeti egysége, többek között az Ingatlan-nyilvántartási és Térképészeti Főosztálya egyaránt elköltözött a 1055 Budapest, Honvéd utca 13-15. szám alóli telephelyről a Miniszterelnökség székhelyére.
Az új cím:
1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 2-4.
{mosimage}
Új perspektívák a hazai ingatlan-nyilvántartásban
2021. október 6-án, és 7-én Madridban a spanyol ingatlan-nyilvántartásért felelős szerv, a Colegio de Registradores adott otthont az LRI2 projekt “Land Register Interconnection - United in Diversity” elnevezésű zárókonferenciájának. (link: https://lri-ms.eu/node/54)
A Land Registers Interconnection az Európai Uniónak az e-Justice keretében megvalósított projektje, amelynek célja, hogy jogi akadálymentesítéssel, illetve informatikai fejlesztéssel közös felületen elérhetővé váljon az Európai Unió tagállamainak ingatlan-nyilvántartása más tagállami állampolgárok, gazdasági társaságok, állami szervezetek részére. Ennek elérése érdekében az LRI projekt során először 2018-2019 között Ausztria és Észtország a nyilvántartásait összekapcsolva hajtotta végre a pilot programot. Az LRI2 keretén belül más tagállamok is csatlakozhattak a kezdeményezéshez.
Az LRI egy európai földhivatali nyilvántartások összekapcsolását célzó projekt. Az LRI program célja az osztrák-észt pilot projekt mintájára valamennyi tagállami földhivatali nyilvántartás összekötése. A közös platform többek között a fölhivatali információkhoz való gyors és egységes, nyelvi korlátoktól független hozzáférést, a hatékony keresést, az elektronikusan indítható eljárások és ezekhez kapcsolódó fizetések lebonyolítását teszi lehetővé anélkül, hogy a nemzeti nyilvántartásokat kívánná kiváltani.
A projekt most záruló második szakaszában (2020-2021) Magyarországot a Miniszterelnökség Hatósági Ügyekért Felelős Helyettes Államtitkársága képviselte. A 2020 márciusában induló projekt keretében Magyarország vállalta, hogy felméri a hazai ingatlan-nyilvántartásának informatikai, adatvédelmi rendszerét, jogi környezetét, valamint az LRI2 keretében létrejött informatikai rendszert, hogy meghatározza az LRI2 rendszeréhez történő csatlakozáshoz szükséges intézkedéseket. A jelenlegi projektben Magyarország még nem vállalta az LRI2-hez történő csatlakozást, ugyanakkor tágabb perspektívát biztosított a 2023-tól meginduló új hazai ingatlan-nyilvántartási rendszernek.
A hazai ingatlan-nyilvántartási rendszer 2023-tól teljesen megújul. Az Európai Unió Európai Szociális Alapja és Magyarország költségvetése társfinanszírozásában megvalósuló E-ingatlan-nyilvántartás KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00040 projekt célja, hogy csökkenjen Magyarországon a földügyi eljárások átfutási ideje, ezáltal a közigazgatási adminisztratív terhek csökkentésén keresztül tovább növekedjen a magyar gazdaság versenyképessége. Az új rendszer 2023. február 1-én indul, ezért is kiemelten fontos a jövőbeni lehetséges fejlesztési irányok felmérése és vizsgálata.
A projekt során elvégzett vizsgálatról, tapasztalatokról, valamint a hazai ingatlan-nyilvántartást érintő kérdésekről a Miniszterelnökség szakterületért felelős vezetője, dr. Tóth Balázs főosztályvezető tartott beszámolót.
{mosimage}